Höstväder..

känns det som det är idag,riktigt skönt tycker jag :-) .Det är synd bara att det blåser så.
Idag tog jag mig en sovmorgon,man måste ju passa på nu.

Annars har jag varit ut med Bubbis och vi har varit till affären och handlat och han fick så klart sin vanliga toscabulle,det är den bullen han gillar bäst.
Sen bär han hem den i munnen och det skulle aldrig falla honom in att äta den innan han har kommit hem.
Han är väldigt bestämd den jycken på vissa saker,har han bestämt en sak så går det sjutton inte att få honom att göra nåt annat.

Sen har jag tagit bort tevebänken,tv:n och videon från bibblan,jag tycker inte man ska ha sånt där inne...nej det ska va en plats där man sitter och läser,pratar och lyssnar på musik.
Kolla på tv ,dvd och video kan vi göra i stora rummet.

Har försökt att dammsuga oxå,men det är nå jädrans vajsing med dammsugaren....den suger inte upp någonting och jag har kollat så att inte påsen är full eller att det skulle sitta nåt skit i röret...men icke.
Jag får kolla bättre på den sen,för jag bara måste dammsuga...hund och katthår överallt.

Sen ska jag ta och rensa rent lite i skåpen,kasta det som beövs kastas och lägga det andra fint i skåpen.
Det blev lite inkastat huller om buller när vi flyttade in,så nu kommer det surt efter  :-) .

Fick flyttkort från Jeppe och Josse idag,snart bär det av till Borlänge för dom.
Ska faktiskt bli skönt att få dom lite närmare Köppis,lättare framför allt att ta sig dit.
Så då kan ni ge er sjutton på att ni kommer att bli våldgästade oftare...hehehe.

Nähä,nu kokar potäterna för fullt så det är väl bäst att gå ut och fixa med det andra.
Idag blir det korv med dillsås,en av gubbens favvo rätter...men tyvärr så får han inte smaka det idag efter som han inte är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0