Länge sen jag...

skrev nåt här,så därför tänkte jag uppdatera lite om vad som hänt.

           Dagen före julafton kom Jeppe och Josse hit.

                                      

                   På julafton kom även modern hit och gubben,ingen bild på gubben.  

                                     


         Bubbis gillade iaf att öppna julklappar,vakta dom som f-n för att inte husse skulle sno dom.
                                    


Nyårsafton firade gubben och jag här hemma.Vi lagade hummer som inte blev riktigt så som vi hade tänkte oss :-) .

Allting flöt på med förberedelser och tillagning ända tills vi kom till det sista momentet...gratineringen.
Jag plockade fram ost ur frysen och gubben strödde det över hummern precis som man ska.

Vi satte klockan på en kvart för det va så länge den skulle va inne i ugnen,en kvart gick men ingenting hade hänt med osten.

Men va fan sa jag,vi skiter i det vi tar ut den ändå...okej säger gubben och så blev det.

Sen lägger vi upp allt på tallrikarna för att sätta oss att äta.

När vi sitter där säger gubben helt plötsligt...va är det som knastrar??

Jag vet inte svarar jag,kanske osten.

Men då helt plötsligt slår det mig...hahaha...det är INTE ost som vi har haft på...det är kokt ris.

Istället för att ha tagit ost så har vi alltså strött  kokt ris på,så man ska kolla noga vad det är man har i sina påsar i frysen.
Det  allra bästa är ju förstås att skriva det på dom.

                     Här är bildbeviset och resultatat av härligheten,smakade trots allt lätte gott ändå!

                   

                 Den lilla plutten som ligger bredvid där är fylld kronärtskocka..inget annat :-) .

Så avslutar jag med att önska er alla en god fortsättning på det nya året,med en puss från mig och en kram från gubben.


                 

Kommentarer
Postat av: Charly

Hahahaha, jag vet inte vem som är värst, du eller gubben när det gäller matlagning... Att lägga på ris eller koka sönder grytor... ojojoj. Men det ser rätt läckert ut ändå! Nu är jag åter, iallafall på vardagarna... Bättre det än inget. dock är jag inte helt nöjd med att vara åter på jobbet, du vet ju hur jag tycker o tänker.... Önskar dej ett toppenår! Kramen!

2009-01-08 @ 08:12:56
Postat av: Han på bilden längst upp

Hur fan kan man ta fel på ris och riven ost!!! Oavsett om den är fryst. Hmmm misstänker en viss berusning under matlagningen! =)

2009-01-08 @ 21:21:22
Postat av: Charly

Hej vännen, har förstått du får besök i helgen! Ha det så mysigt och sköt om er! Kram från mej i all hast/LC

2009-01-09 @ 12:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0