Nisseman på besök...

Nisseman på besök...


hos Gunnar och Hans.Dom hade ju fått ett tält i julklapp och Nisseman va så intresserad av hur det såg ut inuti,men Gunnar höll honom på avstånd(kolla dom lysande ögonen).Hallå,det här är faktiskt vårat tält...håll dig undan din håriga svarta sak(såg det typ ut som om Gunnar tänkte).Vi har alltså varit och grattat syster yster på hennes födelsedag idag,och då fick Nisseman följa med för att träffa sina "kompisar"Gunnar och Hasse.Men dom gillade INTE Nisseman så mkt,tyckte väl att han tror att han är för nåt mer bara för att han har yvig päls :-) .hur som helst så va det jätte trevligt,synd bara att syster yster skulle iväg och jobba....man borde få va ledig när man har födsledag...eller hur???Nåja,det va ju inget jämt antal år hon fyllde...men om sex år...då jädrans blir det ett riktigt kalas ;-D .Ja annars så har gubben och jag inte gjort så mkt,jag har lagat mat(pot.,kassler och kantarellsås)och sen har vi bara slappat.I morgon ska vi ha vår stora städare dag,så att det är fint till nyår.Fast egentligen är det inte så mkt att städa,typ dammsuga och torka golv.Vi har nu bestämt va vi ska äta till nyår,det blir fläskfilé med ädelgräddost,potatis klyftor,nån god sås(ej bestämt än) och sallad.och sen har gubben bestämt att han ska röka en cigarr vid tolvslaget,men jag avstår den*blää*hatar cigarrlukten :-( .Nu ska jag strax gå ut med Bubbis,gubben har slocknat i fåtöljen i bibblan så klart :-) .Ha en fortsatt trevlig kväll på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0