Det kan man...

kalla sovmorgon :-) jag vaknade kvart över elva.Gubben hade varit uppe i flera timmar,varit ut med Tino och ätit upp resterna från gårdagens goooda mat :-) !Jag va väl helt utmattad efter att jag fick gå upp så saatans tidigt på lördagsmorgonen...ja är ju inte van med det.Nåja,jag kom så småningom i trasorna och fick lite kaffe och en macka i magen.Sen drog vi iväg med cyklarna till Olofssjön,Tino och Nisseman va med...Nisseman i cykelkorgen så klart och Tino fick springa som han älskar.Idag va det en jätte skön dag,precis lagom varmt.Vi grillade inget,tyckte bara att det va skönt att komma ut och Tino badade och sen sprang han bort(j...a byracka).Vi ropade,visslade och hade oss...men ingen jycke...då gick jag bort mot järnvägen som ligger en liten bit bort och vem sjutton är inte där på andra sidan av spåret*grr*då va det nära att han hade kunnat bli en fäll framför tv:n.På vägen hem såg vi en huggorm,en liten rackare...men naturligtvist så va gubben TVUNGEN att pilla på den.Vi kom iaf hem till slut och nu blev vi osams om vad vi skulle äta för mat,helt sjukt.Det slutade med att jag blev förbannad och gick in och satte mig vid datorn och gubben satte igång och gjorde mat.Det blev kassler med ananas,ost,tomat och svamp,sen hade han hällt matlagningsgrädde över och till det hade han gjort mos.Kan tala om att det INTE va gott,moset va kletigt och kasslern smakade ingenting...men det har jag inte sagt till honom...då blir det riktigt surt ;-) !Just nu ligger han och sover,ska ju upp tidigt(typ kl.tre i natt) för att hinna till jobbet.Jag börjar oxå ganska tidigt,halv nio...jo det är tidigt för mig iaf :-) !Nu ska jag kolla lite på tv:n och sen blir det sussa dax.Sov så gott,så hörs vi i möra!KRAM!!!

Kommentarer
Postat av: maritha

De va väl det jag visste att sjalen passade åt den jycken^^).Du tror inte "gubben" läser din blogg och ser vad du tyckte om hans matlagning=),men det är ju klart då är han så långt borta så surheten hinner väl gå över tills han kommer.

2007-09-03 @ 16:04:42
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0