Vilken dag...

det har varit idag*pust*.Vaknade vid tio tiden och gick upp och åt frukost,sen tog gubben,Bubbis och jag en prom. upp till Bubbis hundkompisar Oscar och Bella( ras leonberger).Dom lekte så att dom va helt slut och Lectra(en dobbermantik) kom oxå dit och va med och busade.sen gick vi till affären för att inhandla våran middag som blev färsk potatis,gräddfil med gräslök och matjesill*mumsigt*men det va ett "litet" problem bara innan vi kunde koka potatisen...vi hade inget vatten :-( .Så jag fick gå hem till modern för att hämta hit lite så att vi kunde koka potatisen,men disken som va kvar efter kalasandet igår fick lov att stå.Ja jag hann ju inte med att diska den igår heller i.o.m att syster yster och jag åkte på tutbingo...ingen vinst för oss :-( .Nåja...vi fick lov att åter igen gå till modern för att hämta ännu mer vatten eftersom modern,Anna,Inge,isak och lilla tovali skulle komma hit idag och gratta oss och då måste jag ju koka kaffe.Vi fick så småningom reda på att grannen härintill hade en vattenläcka så det va därför som vattnet va avstängt...vattnet hade forsat ner i en annans grannes lägenhet...inte roligt för dom.Ja sen så kom då allihop och det va mkt trevligt och lilla tovali är ju bara så charmig,för att inte tala om Isak...vilken duktig kille :-) .Sen gick modern hem och då fíck jag helt plötsligt en känsla...vart är Nisseman.Jag letade överallt,men ingen Nisseman.hade han smitit ut när modern gick hem,ja vi kunde då inte tänka oss nåt annat än att det gått till så.Först va gubben ute och letade,sen va jag ute...men ingen Nisseman.Så gick Anna,Inge;isak och Tovali hem och fortfarande hade vi inte hittat Nisseman trots att vi letat i varenda skåp,och alla tänkbara platser.Ja sen va gubben och jag ute i omgångar och letade och ropade,vi va bara hem en snabbis för att dricka nåt för det va ju så satans varmt oxå.Så vi satt där i bibblan och spekulerade vart han kunde vara och att han troligtvist måste vara nånstans i närheten...det är ju iaf va man hoppas på.Så va vi åter ut en sväng med torrfoderpåsen att skramla med för att försöka locka fram honom...men ingen Nisseman.Nej sa till slut gubben,vi gör som du sa...vi går ut senare ikväll.Så vi gick åter hem sorgsna och mkt oroliga :-( .Gubben gick in och satte sig i bibblan och jag gick in i köket...då ropar han...kom hit fort.Jag fick en stark känsla av att han hittat Nisseman.Kolla...säger gubben...jag fick den här boken på mig.Och där i bokhyllan bakom böckerna,vem sitter där och ser helt oförstående ut...mmm...Nisseman så klart.Gud va glada vi va att han kom till rätta,men samtidigt irriterade på varför han inte kommit fram eller svarat när vi ropat på honom.Vi vet nu varför han gömde sig,när det vart så mkt folk och liv och rörelse tyckte han helt enkelt att det blev "för" mkt...så därför sökte han upp en skyddad plats :-) .Men nu vet vi iaf vart vi ska leta nästa gång han försvinner,INNAN vi ger oss iväg ut och letar.Slutet gott,allting gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0