Uppe med...

tuppen idag igen,fan oxå det börjar visst bli en vana*hmmm*vart har mina sköna sovmornar tagit vägen :-( .Men det klart,man hinner med en hel del om man går upp tidigt :-) .Har iaf varit med modern och handlat och tror ni inte att hon va "tvungen" att snubbla här i trappen...så där låg hon raklång.Det är bara en tidsfråga innan hon bryter nåt,men hon säger alltid...ja landa så mjuuukt :-) .Jojo,en dag landar hon inte så mjuukt.Ja sen hjälpte jag henne hem med varorna och en flyttkartong som hon ska förvara julsakerna i sen.Och så har jag eller rättare sagt har jag tvättstugan.Har oxå hunnit städat och pyntat.Usch va jobbigt det är,har tappat gnistan för julen.Va mkt roligare när jeppe va liten,då fanns det en mening med att fixa och dona med allt.Det är klart att det är mysigt när det väl är klart och alla är samlade,men just det här innan dess.Ser iaf fram mot uppesittarkvällen,hur jävla tråkigt det än är så är det samtidigt roligt.Har köpt chips och dipp för det hör till uppesittarkvällen och skinkmacka,kaffe och julmust :-) .Undrar om inte gubben ringer snart,han är på väg långt upp någonstans med ett flyttlass...har glömt vart :-( .Så han är inte hemma först på fredag natt eller lördag morgon,men sen kommer han hit och är ledig ända till torsdag morgon :-) .Dags att gå ner i tvättstugan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0