Inte roligt...

att jobba idag,den där idioten M L har varit in fem ggr och snott grejer.Dom första tre ggr hann han att smita ut,men den fjärde då jävlar tog jag honom.Blev så satans förbannad när jag såg att han plockade på sig två öl och sen drog snabbt som fan mot kassan.Jag efter som ett jehu och när han kom fram till kassan tänkte han bara gå rakt ut.Men då sa jag till honom - du ska väl betala för ölen...jaaaa visst.Men då kan då väl för fan inte bara gå rakt ut,neeej...svara den idioten då.Jag vill ha ölen nu,han trevar innanför jackan och plockar upp en öl...jaha och sen vill jag ha den andra oxå...jaaa visst.Och sen kan du ta och knäppa upp jackan oxå så du inte har mer grejer på dig.Han knäpper upp jackan,men inget mer där.Nu säger jag åt honom att inte komma in en enda gång till,kunderna som står där bara gapar....inte ofta kanske man får va med om nåt liknande.Jag är så förbannad så jag skakar i hela kroppen.Bara en liten stund efter det är han åter igen inne och ska köpa cigg i S:s kassa,eftersom det är kassa tre som vi inte har så mkt cigg i måste hon vända sig om för att hämta det i min kassa.Men jag håller koll på fanskapet hela tiden så att han inte ska sno cigg från hennes kassa.När hon väl hämtat ciggpaketet,har han inga pengar.Nu är det nog,jag trycker på larmknappen.Inom en halvtimme är polisen där och jag får göra en redogörelse för vad som hänt.I samma veva kommer det in en annan kund som vill prata med polisen,han har blivit påbackad och den som gjort det hade smitit.Lite senare kommer åter M L in och ska köpa två öl,S ringer på mig och jag skyndar mig fram till kassan.Jag säger till honom...jag hoppas att du inte har nåt annat på dig....neeej...du får kolla om du vill.Skiter i det,men får en blick sen som skulle kunna döda...men han får en likadan tillbaka.Ja så som ni kan läsa så va det ingen höjdar jobbar dag,vi är faktiskt ganska så utsatta i det här jobbet.Kanske inte många som tror det,men så är det.Jag hoppas verkligen att den där pundar idioten åker in snart,för så här kan vi INTE ha det.Tredje gången på en vecka som vi har fått larma...det är inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0